Методична робота
Методична робота в дитячому садочку – це комплексний процес, у ході якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників ефективним формам і методам роботи з дітьми. Методична робота з педагогічними кадрами проводиться на високому рівні, використовуються різноманітні форми та методи роботи з вихователями та учителями - логопедами з метою підвищення їх педагогічної майстерності.
Правило кожного педагога — з перших хвилин перебування дитини в дошкільному закладі оточити її увагою, теплом, цінувати її уподобання, прагнення.
Увага і повага до дитини, турбота про її розвиток, здібності, особистісні якості, нахили – найважливіше у роботі нашого дошкільного закладу.
ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ
- організація роботи щодо впровадження Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років "Дитина", програм Ю. В. Рібцун "Корекційна робота", Державного стандарту дошкільної освіти в Україні - Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція 2012 р) і парціальної Програми з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі";
- розробка рекомендацій по створенню предметно - ігрового середовища за всіма видами дитячої дільності;
- узагальнення перспективного досвіду педагогів;
- надання методичної допомоги працівникам дошкільного закладу.
Методична робота
в дошкільному навчальному закладі відповідає наступним правилам:
- організована нестандартно, яскраво, жваво, цікаво, з урахуванням індивідуальних запитів і можливостей педагогів;
- приносить педагогам відчутну практичну допомогу, тобто має безпосередній вихід;
- позначається на рівні підготовленості вихованців;
- задовольняє духовні, естетичні, моральні та інші запити педагога;
- постійно користується увагою адміністрації: стимулюється, контролюється, враховується при підбитті підсумків;
- створює умови для виникнення людських контактів і творчого спілкування з колегами, об’єднує спрямованістю до загальної мети.
Мета методичної роботи:
Удосконалення системи безперервної освіти педагогічних кадрів, вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного педагога; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності, організація моніторингу якості освіти відповідно до Державних стандартів, запровадження компетентнісно-орієнтованого підходу до навчально-виховного процесу.
Напрямки методичної робти:
- підвищення соціально-психологічної культури педагогічних кадрів;
- удосконалення педагогічної майстерності;
- сприяння в опануванні світової та національної, мовної й побутової культури;
- розвиток спеціальних умінь і навичок.
Принципи методичної роботи:
- педагогічна співпраця з педагогом;
- робота в режимі довіри, доброзичливості;
- творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
- принцип допоміжно-регулювального контролю;
- надання педагогам права вибору;
- системність методичних заходів;
- випереджуючий характер методичної роботи;
- систематична допомога.
Зміст методичної роботи реалізується
через такі форми роботи:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу.
Групові:
- методичні об'єднання вихователів та учителів - логопедів;
- робота творчих груп;
- консультації
Індивідуальні:
- наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація